Kivonat a 2019. február 15.-ei ügyfél-tájékoztató hírlevél tartalmából.

Ügyfélszolgálat elérhetősége

Tisztelettel kérjük ügyfeleinket. hogy kizárólag az erre a célra megadott uh.en1563264948ilnox1563264948irtam1563264948@ecif1563264948fo1563264948 e-mail címet szíveskedjenek használni a fejlesztési igények bejelentésére és az esetleges hibajelentések közlésére. Az ügyfélszolgálat +36309263505 telefonszáma munkaidőben segítséget nyújt a matrixwebshop.hu webáruházunkban leadott rendelésekkel kapcsolatban, illetve sürgős esetekben hibajelentésre / fejlesztési kérdésekben is, továbbá természetesen olyan helyzetekben amikor e-mail küldése technikai okokból nem megoldható. Azonnali beavatkozást nem igénylő feladatok esetén kérjük továbbra is az e-mail címet szíveskedjenek használni, ezzel megkönnyítve a napi feladataink ellátását.

Új árlista – 2019.02.15. / 2019.07.01.-től

A megnövekedett állományi létszám és a megbízások mennyisége miatt a korábbi, 2016.09.01.-től érvényes árlistánk teljesen átdolgozásra került, mely a matrixonline.hu weboldalról letölthető.

Rendszergazdai teendők ellátása

Nagyon sokan keresnek meg bennünket különféle számítógépes eszközökhöz kapcsolódó beállításokkal, hardveres vagy szoftveres hibákkal, napi üzemeltetési problémákkal olyanok is, akik például csak egy webtárhelyet vagy e-mail szolgáltatást bérelnek szervereinken. Szintén gyakori eset, hogy nálunk vásárolt számítógép felhasználói problémáival keresnek bennünket. Az ilyen ügyekben eddig is pusztán szívesség alapon segítettünk munkaidőnk feláldozásával, a futó projektek és a napi feladatok ellátásának megszakításával. Ennek a “rossz szokásnak” muszáj véget vetni, és formális keretek közé illeszteni a rendszergazdai feladatok ellátását. Az új árlistában minden vállalkozás számára igyekeztünk megfelelő megoldást találni eseti, és különféle havidíjas rendszergazdai teendők formájában. A meglévő rendszergazdai / rendszerfelügyeleti szerződések 2019. június végéig érvényben maradnak, addig az érintett ügyfeleknek elkészítjük új árajánlatunk, melyet természetesen nem kötelező elfogadni.

Weboldalak, webáruházak, egyedi szoftverek “szavatossága”

Szintén visszatérő probléma, hogy évek óta nem frissített webes rendszerek kompatibilitási problémái miatt riasztanak bennünket. Fontos, hogy harmadik fél által fejlesztett szoftverek működéséért egyáltalán nem tudunk felelősséget vállalni, azokhoz webtárhely szolgáltatás keretében csak a működőképes futattókörnyezetet biztosítjuk. A saját fejlesztésű egyedi szoftverek általános szavatossági ideje egy év. Az informatikában egy év alatt olyan sok változás történik, hogy nem lehet egy publikus webes projektet sem “magára hagyni”, azokat frissíteni kell, sok esetben refaktorálni, sok-sok éves kódbázis esetén opcionálisan az alapjaitól kezdve újraírni. Bizonyos régi szoftverek üzemeltetését biztonsági okokból nem is vállaljuk. Nagyon jó példa erre a PHP verziók szükségszerű követése, hiszen a pár éve még elfogadottan használt 5.4.x, 5.5.x, 5.6.x verziók is frissítés nélkül maradtak, és a fejlesztői szempontból jelentős eltérésekkel rendelkező 7.0-ás család is 2019 januárban “nyugdíjba vonult”. A friss, naprakész rendszerek jelenleg PHP 7.2.x alatt üzemelnek (2020 november végéig).

Online hibajegy-kezelő (ticketing) és súgó (FAQ) rendszer bevezetése

2019 április hónapra várható egy magyar nyelvű, egyszerűen kezelhető online tudásbázis és hibajegy-kezelő rendszer bevezetése, mely egyszerűsíti az ügyfél-igények kezelését, a kért fejlesztések és hibajelentések cégen belüli munkatársakhoz, felelősökhöz rendelését, a határidők kezelését is. A rendszer már bétatesztelés alatt van, amint vállalható állapotba kerül, újabb üzenetben elküldjük elérhetőségét. Ezen szoftver használatával még kényelmesebbé és követhetőbbé válik a feladatok állapota, és az elszámolások elkészítése is.